Hoe creeer je eenheid in de uitstraling van je bedrijf?
April 19, 2021
Volg jij It’s a Linda op Instagram? Dan heb je vast al wat mooie feiten voorbij zien komen over het effect van eenheid in je branding. Gebruik je bijvoorbeeld altijd hetzelfde lettertype? Op je website, drukwerk en op je Social Media? En kenmerken bepaalde kleuren jouw bedrijf? Zo zijn er veel details waar je rekening mee moet houden.
Uit onderzoek is namelijk gebleken dat een consistente branding jouw omzet gemiddeld met 23% kan verhogen. Mensen gaan namelijk pas met een bedrijf of merk in zee, als ze er een goed gevoel bij krijgen. Vertrouwen is het belangrijkst. Als je bijvoorbeeld vaak dezelfde persoon tegenkomt, dan begint diegene ook steeds vertrouwder te voelen. Het wordt een bekend gezicht. Na 5 tot 7 vertoningen, zal iemand jouw bedrijf onthouden. Hoe fijn is het als je die 5 tot 7 keer snel bereikt doordat je overal de zelfde sfeer en stijl toepast?!
Het begint bij een sterk logo. Een beeldmerk dat uitstraalt wat jouw bedrijf uniek maakt en waar het voor staat. Het duurt gemiddeld 10 seconden om een mening te vormen over een logo. Zorg er dus voor dat jouw logo de juiste uitstraling heeft.
Bepaal jouw identiteit en uitstraling. Het is belangrijk om als eerst te bepalen wat je precies wilt uitstralen. Wat zijn jouw USP’s en kernwaarden. Een hovenier wilt bijvoorbeeld een groene en natuurlijke uitstraling. Maar welke kwaliteiten zorgen ervoor dat ie zich kan onderscheiden en hoe zet je dit om in iets visueels.
Wat is jouw doelgroep. Welke groep mensen wil je aanspreken? En wat moeten die mensen zien, om jouw bedrijf te onthouden en te gaan vertrouwen? Hoe ziet jouw ideale klant er nou echt uit en welke elementen, kleuren en vormen zullen het meest effect hebben?
En zo zijn er nog meer factoren die meespelen bij een sterke branding. Misschien weet je niet hoe je het overzicht moet krijgen of waar je moet beginnen. Linda begrijpt dat heel goed en helpt je daarom graag bij het creëren van de juiste uitstraling. De creative ideeën die jij misschien al lang in je hoofd hebt, maar niet op papier krijgt, vertaalt Linda door naar een sterke en persoonlijke huisstijl. Zodat jij in al je uitingen dezelfde stijl uitstraalt en het vertrouwen van jouw ideale klant zult winnen.
Eerst zelf op papier krijgen welke stijl je wilt? Ga dan aan de slag met dit gratis E-Book waarin je stap voor stap jouw eigen huisstijl kunt ontwikkelen!
Je mag trots zijn op jezelf! Want je hebt namelijk de eerste stap gezet naar het ontwikkelen van jouw merkimago! Heel veel plezier!