Ga goed voorbereid 2026 in en lees hier de trends op het gebied van logo’s.
Eerlijk gezegd raad ik het af om volledig de trends te volgen als het gaat om een logo ontwerp. Trends veranderen namelijk ieder jaar weer en een logo moet natuurlijk wel 5 a 10 jaar mee kunnen. Bovendien is jouw logo een weerspiegeling van jouw bedrijf. Maar met de tijd mee gaan en rekening houden met trends is natuurlijk ook belangrijk.

Stijlen en kenmerken
– Menselijk: Persoonlijke en handgemaakte elementen. Ontwerpen die een persoonlijke, handgemaakte indruk geven. Zoals schilderachtige effecten, schetsmatige elementen, of ambachtelijke lijnen.
– Diepte en 3D effecten: van schaduwen tot nagebootst glas.
– Retro en modern: De jaren 70, 80 en 90 gecombineerd met moderne, strakke uitvoeringen.
– Duurzaam en natuurlijk: Inmiddels is duurzaam geen trend meer, maar een norm. Denk bij logo’s met aardse kleurenpaletten, natuurlijke texturen en organische vormen.
– Minimalisme met een twist: ‘Less is more’ met een tikkeltje zachtheid. Bijvoorbeeld strakke lijnen met een subtiele textuur zoals een zachtere rand.
Ben je benieuwd hoe het een logo laten maken in zijn werk gaat? Lees hier meer informatie