Een betrouwbaar gevoel uitstralen willen we allemaal. Maar laten we dit iets specifieker aanpakken. De behoefte van jouw doelgroep is bijvoorbeeld iemand vinden die hem/haar kan helpen, serieus neemt en d.m.v een persoonlijke aanpak aan de slag gaat. Je wilt dus een warm bad creëren voor jouw ideale klant. Nu is het aan mij de taak om dit visueel te maken.
Belangrijkste visuele ervaring
Kleur heeft voor ons brein een hele hoge attentiewaarde. Het speelt een enorm belangrijke rol in het onthouden van informatie. Wanneer je de juiste kleuren gebruikt, zit je sneller in het lange termijn geheugen van je ideale klant. Onze hersenen maken namelijk een connectie tussen de informatie en kleur.
Aarden
Een veelvoorkomend kleurenpalet zijn bijvoorbeeld de aardetinten. Ze staan voor veiligheid, warmte, stabiliteit, comfort. Ze creëren een verbinding met de natuur.
Zo triggert elke kleur weer een andere emotie.
Beauty comes in all shapes
Vierkant, rechthoekig, rond, ovaal. Er zijn veel vormen die je kunt gebruiken in je logo en huisstijl. Ook deze hebben effect op ons brein en beïnvloeden daarom ook het koopgedrag van je ideale klant.
De cirkel is rond
Een sterke vorm zonder scherpe randen geeft jouw logo een vriendelijke uitstraling en een beschermend gevoel. Het staat voor oneindigheid en perfectie.
Balance is key
Zo zullen vormen en kleuren elkaar versterken. Wil je een sterke en unieke uitstraling? Houd hier dan goed rekening mee.
“It’s not only about eye catching, it’s about staving in someone’s mind”
Bij It’s a Linda Branding Studio in Alkmaar kijken we naar het psychologische effect van kleur en vorm, maar ook naar kleuren en vormen die bij jou als persoon passen. Zodat jouw branding aansluit op jou en jouw bedrijf.
Bekijk hier het aanbod of neem vrijblijvend contact op met Linda.